Studia podyplomowe - Studia menedżerskie - certyfikat Franklin University

Efektywne prowadzenie biznesu warunkowane jest nie tylko aktualną, rzeczową wiedzą menedżerską, ale także wiedzą eksperymentalną oraz umiejętnościami zawodowymi i osobowościowymi w obszarze biznesu.

Celem studiów jest przygotowanie Cię do zarządzania firmą oraz reprezentowania instytucji w kontaktach zewnętrznych. W trakcie zajęć zdobędziesz wiedzę oraz umiejętności z zakresu komunikacji, zarządzania firmą, zarządzania strategicznego czy sztuki negocjacji.

Studia z certyfikatem Franklin University

W ramach kierunku, moduł  Umiejętności negocjacyjne prowadzony jest według materiałów dydaktycznych i metodologii Franklin University, z wykorzystaniem case study i ćwiczeń z rynku amerykańskiego. Moduł kończy się zaliczeniem testu sprawdzającego. Słuchacze mają możliwość wykupienia certyfikatu potwierdzającego zdobycie praktycznej wiedzy i umiejętności dostosowanych zarówno do rynku polskiego jak i zagranicznego

ADRESACI STUDIÓW

Podyplomowe Studia Menedżerskie skierowane są do kadry menedżerskiej dużych i małych przedsiębiorstw handlowych, usługowych i produkcyjnych, jak również do wszystkich tych, którzy w różnym stopniu uczestniczą w podejmowaniu strategicznych decyzji w firmie.

UZYSKANE KWALIFIKACJE

  • Rozwiniesz umiejętności decyzyjne, przywódcze, analityczne i komunikacyjne poprzez aktywne formy zajęć i dyskusje w gronie wykładowców i praktyków.
  • W trakcie zajęć przewidziano grę biznesową PROMAR. Jej celem jest dostarczenie niezbędnej wiedzy menedżerskiej oraz kształtowanie i weryfikacja umiejętności zarządzania firmą w warunkach niepewności, ryzyka i konkurencji w formie aktywnych zajęć szkoleniowych. Dodatkowy walor gry to rozpoznanie potencjału menedżerskiego jej uczestników. Uczestniczące w niej zespoły rywalizują o najwyższy wynik finansowy wynikający ze sprzedanej produkcji. Gra ma charakter kompleksowy i obejmuje najważniejsze obszary działalności przedsiębiorstwa, ponadto ma cechy charakterystyczne dla gospodarki rynkowej (uwzględnia niepewność działania, ryzyko decyzyjne, konkurencję i elastyczność zachowań). Gra PROMAR rozgrywana jest na atrakcyjnych seminariach wyjazdowych i finansowana przez Wyższą Szkołę Bankową.
  • Aktywne zajęcia dydaktyczne, takie jak tworzenie biznesplanów, negocjacje handlowe, case studies oraz symulacje decyzyjne ugruntowują Twoją wiedzę teoretyczną.

PROGRAM STUDIÓW

ZARZĄDZANIE FIRMĄ (40 godz.)

1. Otoczenie przedsiębiorstwa (8 godz.)

  • aspekt finansowy otoczenie finansowe podmiotu gospodarczego
  • powiązania finansowe pomiędzy podmiotami na rynku
  • aspekt prawny formy organizacyjne podmiotów gospodarczych
  • podstawy prawa handlowego.

2. Marketing (8 godz.)

  • procedura zarządzania marketingowego
  • plan marketingowy
  • analiza sytuacji rynkowej
  • rynki docelowe
  • konkurencja
  • marketing mix
  • analiza SWOT
  • cele strategiczne
  • wybór strategii i plany taktyczne
  • benchmarketing w zarządzaniu.

3. Zarządzanie biznesem (16 godz.)

  • kontrakty biznesowe
  • warunki dostaw (INCOTERMS 2000)
  • formy płatności (L/C, CAD, kredyt kupiecki, przedpłata)
  • ustalanie strategii marketingowej biznesu
  • wybrane kwestie związane z problematyką finansową
  • źródła i formy finansowania podmiotu gospodarczego (tradycyjne i nowoczesne źródła finansowania, instrumenty pochodne, rynek kapitałowy i pieniężny).

4. Biznesplan (8 godz.)

  • istota i założenia biznesplanu
  • struktura biznesplanu
  • analiza finansowa (nakłady inwestycyjne, źródła finansowania, wskaźniki oceny finansowej).

UMIEJĘTNOŚCI INTERPERSONALNE

1. Komunikacja jako podstawowe narzędzie skutecznego menedżera (4 godz.)

  • elementy i rodzaje komunikacji
  • poziomy komunikowania w pracy z ludźmi
  • zakłócenia komunikacyjne
  • bariery komunikacyjne i ich pokonywanie w kontakcie z podwładnymi
  • dystans interpersonalny
  • manipulacja przestrzenią
  • body language.

Trening umiejętności komunikacyjnych 4 godz.
2. Umiejętności negocjacyjne z certyfikatem Franklin University (12 godz.)

3. Autoprezentacja i wystąpienia publiczne (4 godz.)

  • pierwsze wrażenie i efekty pokrewne
  • różne ujęcia autoprezentacji
  • sztuka zyskiwania przewagi
  • rodzaje i techniki autoprezentacji
  • etapy tworzenia wrażenia
  • zasady wystąpień publicznych
  • struktura wystąpienia
  • rola audytorium
  • case studies.

Role Playing – trening umiejętności autoprezentacji i wystąpień publicznych (4 godz.)

FINANSE W BIZNESIE

1. Wybór strategii finansowej przedsiębiorstwa (4 godz.)

  • uwarunkowania i konsekwencje wyboru strategii finansowej
  • koszt kapitału
  • efekt dźwigni finansowej.

2. Identyfikacja majątku przedsiębiorstwa (4 godz.)

CZYNNIK LUDZKI W BIZNESIE 24h

1. Psychologia kierowania (4 godz.)

  • źródła władzy
  • koncepcje efektywnego kierowania
  • model kompetencji kierowniczych
  • uczenie się kierowania
  • własne preferencje i ograniczenia w uczeniu się kierowania
  • siatka stylów kierowania
  • warianty kierowania
  • efektywne prowadzenie narad
  • case studies

Role Playing  – trening umiejętności kierowania (4 godz.)

2. Instrumenty zarządzania zasobami ludzkimi (8 godz.)

  • opis stanowisk pracy
  • wartościowanie stanowisk
  • system ocen pracowniczych
  • systemy motywacyjne
  • systemy wynagradzania
  • ścieżki kariery
  • metody wprowadzania nowych pracowników
  • badanie opinii pracowniczych
  • ćwiczenia.

3. Metody doboru i oceny personelu (8 godz.)

  • marketing personalny, organizacja działu personalnego
  • modele polityki personalnej
  • planowanie i prognozowanie personelu
  • profile wymagań zawodowych
  • rekrutacja i selekcja
  • metody selekcyjne
  • rozmowa kwalifikacyjna
  • assessment centres
  • typologia umysłowości menedżerów MBTI.

 

  • wycena aktywów i pasywów
  • charakterystyka aktywów.

3. Zarządzanie majątkiem przedsiębiorstwa (12 godz.)

  • zarządzanie aktywami obrotowymi w aspekcie płynności finansowej
  • analiza relacji: koszt – wolumen – zysk
  • rentowność sprzedaży a struktura kosztów
  • wykorzystanie dźwigni operacyjnej
  • model analizy operacyjnej Du Ponta.

4. Rachunkowość zarządcza. Controlling (12 godz.)

  • rachunkowość a system celów i proces decyzyjny
  • controlling w zarządzaniu finansowym
  • controlling strategiczny
  • narzędzia sterowania rentownością
  • cash flow
  • zarys procedury wdrażania controllingu.

INSTRUMENTARIUM ZARZĄDZANIA (56 godz.)

1. Zarządzanie projektami (16 godz.)

2. Zarządzanie strategiczne (8 godz.)

  • misja, wizja i cele strategiczne
  • metody wypracowania strategii
  • poziomy strategii
  • transformacja celów strategicznych w cele taktyczno-operacyjne.

3. Instrumentarium menedżera (8 godz.)

  • narzędzia i techniki zorientowane na myślenie selektywne (techniki rangowania, technika ABC) i myślenie całościowe (technika badania spójności, technika badania współzależności)
  • tablice kompetencyjne
  • socjometria  
  • technika diagnozowania klimatu organizacyjnego.

4. Gra biznesowa PROMAR (16 godz.)

5. Potencjały w biznesie (8 godz.)

  • podstawy zarządzania sobą w czasie, czyli jak wykorzystać potencjał czasowy?
  • rozwijaj się we właściwym kierunku – potencjał intelektualny
  • podstawy inteligencji finansowej
  • emocje są najważniejsze, czyli podstawy inteligencji emocjonalnej
  • efektywna komunikacja.

FORMA ZALICZENIA

Test sprawdzający wiedzę po 1 i po 2 semestrze.

OPŁATY

Studia podyplomowe to inwestycja, która zwraca się już w ich trakcie, w postaci nowych umiejętności i kontaktów, które owocują w biznesie.

Cena 1 roku nauki:

  • 12 rat po 375 zł
  • 10 rat po 435 zł
  • 2 raty po 2175 zł
  • 1 rata 4350 zł
Ilość semestrów: 2
Liczba miesięcy: 9
Liczba godzin: 180
Liczba zjazdów: 12
Cena: 4 350.00 zł
Aplikuj
Podgląd koszyka ()
Wartość:
netto