Studia podyplomowe - Nauczanie programowania w przedszkolu i w edukacji wczesnoszkolnej

Studia mają na celu przygotowanie nauczycieli przedszkoli i edukacji wczesnoszkolnej do realizacji zadań edukacyjnych związanych z kształtowaniem myślenia komputacyjnego uczniów.

Wiedza zdobyta na studiach podyplomowych umożliwi poznanie podstaw informatyki w zakresie, w jakim naucza i stosuje się tę dziedzinę w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i z uczniami w wieku wczesnoszkolnym, w tym:

  • profesjonalne realizowanie zajęć dydaktycznych mających na celu rozwijanie umiejętności abstrakcyjnego myślenia poprzez modelowanie rzeczywistych sytuacji i reprezentowanie danych, ich gromadzenie i przetwarzanie,
  • projektowanie algorytmów oraz ich realizacji w postaci cyfrowej,
  • rozumienie organizacji i funkcjonowania komputerów, urządzeń elektronicznych i sieci komputerowej oraz ich wykorzystania,
  • rozumienie sposobów kształtowania myślenia komputacyjnego za pomocą tradycyjnych środków dydaktycznych,
  • rozumienie społecznych aspektów informatyki i jej zastosowań oraz wpływu informatyki na rozwój społeczeństw,
  • rozwijanie środowiska kształcenia informatycznego dzieci/uczniów uwzględniającego nowoczesne metody kształcenia sprzyjające ich samorozwojowi.

Adresaci studiów

Studia podyplomowe kierowane są do nauczycieli przedszkola i edukacji wczesnoszkolnych, którzy zgodnie z zapisami Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły policealnej, (Dz. U. 2017, poz. 356, tom 1) powinni „stwarzać uczniom warunki do nabywania wiedzy i umiejętności potrzebnych do rozwiązywania problemów z wykorzystaniem metod i technik wywodzących się z informatyki, w tym logicznego i algorytmicznego myślenia, programowania, posługiwania się aplikacjami komputerowymi, wyszukiwania i wykorzystywania informacji z różnych źródeł, posługiwania się komputerem i podstawowymi urządzeniami cyfrowymi oraz stosowania tych umiejętności na zajęciach z różnych przedmiotów m.in. do pracy nad tekstem, wykonywania obliczeń, przetwarzania informacji i jej prezentacji w różnych postaciach”. (s. 13)

Sylwetka absolwenta

  • Absolwent studiów będzie dobrze przygotowany do: realizacji zajęć dydaktycznych w zakresie rozwoju kompetencji cyfrowych i medialnych dzieci/uczniów, projektowania sytuacji problemowych integrujących treści z zakresów różnych edukacji w otoczeniu uczniów, które uczniowie modelują i rozwiązują tworząc algorytm, odtwarzają go poza komputerem (np. mata edukacyjna), jak również realizują w wersji komputerowej.
  • Absolwent studiów podyplomowych zdobędzie wiedzę i umiejętności praktyczne z zakresu programowania i rozwijania u uczniów umiejętności programowania w środowisku blokowo-wizualnego języka programowania (programowanie i nauczanie programowania w języku Scratch Junior/Scratch/Baltie), kodowania za pomocą maty edukacyjnej i programowania robotów. Istotnym elementem uzyskanego wykształcenia będzie umiejętność kształtowania u uczniów odpowiedzialnych postaw w świecie mediów cyfrowych.
  • Absolwent będzie miał możliwość zdobycia certyfikatów ECDL potwierdzających jego umiejętności komputerowe.

Atuty

 

  • Indywidualne podejście do każdego słuchacza i opieka mentora, który pozwoli odnaleźć i rozwinąć potencjał każdego z uczestników.
  • Praktyczny i zgodny z aktualnie obowiązującymi przepisami prawnymi program, pozwalający na zdobycie profesjonalnych umiejętności na wysokim poziomie.
  • Wysoko wykwalifikowana kadra dydaktyczna, składająca się z pracowników naukowych i praktyków, którzy będą służyć pomocą nie tylko w trakcie studiów, ale również po ich zakończeniu.
  • Realizacja zajęć metodami problemowymi W trakcie warsztatów zostaną zastosowane metody z obszaru Learning by Developing (LbD), Problem Based Learning (PBL), Project Based Learning, m.in. metoda WebQuest, metoda Design Thinking, metoda e-Portfolio.
  • Realizacja części zajęć/wykładów poprzez platformę e-learningową Forum Twórczych Nauczycieli. Platforma umożliwia uczestnictwo w zajęciach, w dowolnej lokalizacji i czasie.
  • Możliwość uzyskania certyfikatów ECDL potwierdzających poziom kompetencji komputerowych.

Kadra dydaktyczna

Zajęcia prowadzą eksperci – praktycy posiadający doświadczenie i wiedzę w obszarze rozwijania kompetencji informatycznych dzieci/uczniów, pracujący w różnych organizacjach (firmach, szkołach, szkołach wyższych). Pozwala to uczestnikom na nabywanie praktycznej wiedzy i umiejętności merytorycznych i metodycznych z zakresu rozwijania myślenia komputacyjnego uczniów. Praktyka i doświadczenie to największe atuty kadry dydaktycznej..

Program

Program obejmuje m.in. następujące zagadnienia:

  • Edukacja informatyczna w klasach I-III
  • Podstawy pracy z komputerem i siecią
  • Elementy algorytmiki
  • Programowanie wizualne
  • Programowanie z zastosowaniem maty edukacyjnej (maty do kodowania)
  • Symulacje i gry w nauczaniu programowania
  • Elementy robotyki
  • Metodyka nauczania programowania w przedszkolu i w edukacji wczesnoszkolnej
  • Projekt edukacyjny

Termin realizacji

nabór zimowy: październik 2018 r. - czerwiec 2019 r.
nabór wiosenny: marzec 2019 r. - styczeń 2020 r.

Czas trwania studiów
2 semestry, 200 godzin dydaktycznych 

Organizacja zajęć:
Zajęcia realizowane są w ciągu weekendowych zjazdów w soboty i niedziele (maksymalnie dwa razy w miesiącu od około godz.9.00 do 16.30) oraz dodatkowo w zależności od naboru:  
zimowy - w jednym tygodniu ferii zimowych (od około godz.9.00 do 16.30); 
wiosenny- w pierwszym tygodniu wakacji (od około godz.9.00 do 16.30).

Warunki zaliczenia:
Warunkiem ukończenia studiów podyplomowych  jest uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć, uzyskanie ocen pozytywnych z egzaminów i zaliczenie wszystkich przedmiotów określonych w programie studiów oraz zdanie egzaminu końcowego.

Dokument potwierdzający ukończenie studiów:
Świadectwo ukończenia studiów podyplomowych.

Opłaty

  • Niezmienne czesne
  • Brak dodatkowych opłat (np. za materiały szkoleniowe, egzaminy, egzamin dyplomowy)
  • Brak opłaty wakacyjnej
  • Możliwość płatności w ratach (nie powoduje zwiększenia ceny studiów)
Wariant płatności Płatność w 8 ratach Platność w 2 ratach Cena studiów
Cena regularna 425,00 zł 1 700 zł 3 400 zł
wsh
Miasto: Bielsko-Biała, Częstochowa, Jastrzębie Zdrój, Kielce, Lubliniec, Łódź, Pszczyna, Rabka zdrój, Racibórz, Radomsko, Warszawa, Zakopane, Żywiec
Ilość semestrów: 2
Cena: 3 400.00 zł
Aplikuj

Studia podyplomowe na kierunku Nauczanie programowania w przedszkolu i w edukacji wczesnoszkolnej realizowane są w poniższych lokalizacjach:

Częstochowa / Radomsko 
Sale Szkoleniowe APUS
Jasnogórska 15
42-202 Częstochowa

Kielce
Zespół Szkół Mechanicznych 
ul. Jagiellońska 32 
25-608 Kielce

Lubliniec
Szkoła Podstawowa nr 1 
ul. Sądowa 9
42-700 Lubliniec

Łódź
Szkoła podstawowa nr 36
im. Zenona Wasilewskiego
ul. Więckowskiego 35
90-734 Łódź

Rabka Zdrój
Szkoła Podstawowa nr 2
ul. Sądecka 2
34-700 Rabka Zdrój

Warszawa
XXVII Liceum Ogólnokształcące
im. T. Czackiego
ul. Polna 5
00-625 Warszawa 

Żywiec
I Liceum Ogólnokształcące
im. M. Kopernika
ul. Juliusza Słowackiego 2
34-300 Żywiec

Podgląd koszyka ()
Wartość:
netto